DOLAR 8,36670.02%
EURO 10,23320.05%
ALTIN 501,61-0,11
BITCOIN 341139-8,87%
İstanbul
21°

AÇIK

13:06

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

D Vitamini ve Demir Eksikliği Belirtileri

D Vitamini ve Demir Eksikliği Belirtileri

D vitamini ve demir eksikliği, toplumda sıklıkla karşılaşılan sorunlardan biridir. İnsanların yüzde 90’ı, d vitamini ile demir eksikliğini birbirine karıştırmaktadır.

ABONE OL
Mayıs 9, 2021 13:52
D Vitamini ve Demir Eksikliği Belirtileri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

D vitamini ve demir eksikliği, toplumda sıklıkla karşılaşılan sorunlardan biridir. İnsanların yüzde 90’ı, d vitamini ile demir eksikliğini birbirine karıştırmaktadır. Oysa ikisi de birbirinden farklıdır. D vitamini, kalsiyum ve fosfor metabolizasyonu için gerekli bir vitamin iken, demir ise hücrelere oksijen taşınması ve çalışması için gerekli olan vitamin gruplarından biridir.

D vitamini, beslenme ile alınan kalsiyumun bağırsaklar tarafından emilmesini sağlar ve kemik oluşumunda görevli olan osteoblastları uyarır bu yüzden yeteri miktarda d vitamini almayan kişilerde kemik sağlığı olumsuz etkilenmektedir. Özellikle yeteri kadar D vitamini alınmadığında, çocuklarda raşiştizm ve yetişkinlik çağındaki bireylerde ise osteomalasia riski artmaktadır. Bununla birlikte, D vitamini hücrelerin farklılaşmasını engelleyerek kanser oluşumunun önüne geçmektedir. Dokuları uyarır ve diyabet gelişmesinin de önüne geçer. Ayrıca içerdiği pek çok reseptör ile bağışıklık sistemini uyararak güçlenmesini sağlar.

Demir Eksikliği Belirtileri

Beslenmenizde demir eksikliği varsa bir tür problemle karşılaşmanız olasıdır. Bu tür problemler, demir emiliminde çeşitli bozukluklar, yorgunluk, unutkanlık, zayıflamış bağışıklık sistemi, nefes darlığı ve kalp çarpıntısı ile kendini gösterir. Bu nedenle D vitamini gibi demir minerali de bolca alınmalıdır.

Demir İçeren Besinler

Pek çok besin yüksek miktarda demir minerali içermektedir. Genelde beslenmemizde öyle veya böyle bir şekilde demir minerali alırız. Fakat, bazen aldığımız demir minerali yeterli gelmeyebilir. Bu gibi durumlarda demir içeren, demir kaynağı besinlerin tüketilmesi gerekmektedir. Aşağıda sizler için bol miktarda demir minerali içeren besinleri derledik.

  • Karaciğer
  • Kırmızı Et
  • Sardalya ve Uskumru gibi balıklar
  • Hindi ve tavuk gibi kümes hayvanları
  • Ispanak ve Karalahana gibi kuru baklagiller
  • Antep fıstığı ve badem gibi kuruyemişler
  • Kuru meyveler
  • Tam tahıllı ekmek.

Yukarıda bahsi geçen tüm besinler demir minerali içeriği bakımından yüksektir ve düzenli olarak tüketilmesi gerekir. Fakat haddinden daha fazla alınan demir minerali çeşitli bozukluklara neden olmaktadır. Fazla miktarda demir tüketmek, karaciğer sirozundan pankreas bozukluklarına kadar hayati risk teşkil edebilecek bozukluklara neden olabilir. Bu yüzden dikkat etmek gerekir. Sağlıcakla kalın..

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.